Ministerul Mediului justifică într-un ghid de informații utile privind timbrul de mediu că schimbarea taxei auto era necesară pentru că taxa de mediu avea trei mari probleme.
În primul rând, taxa auto avea valori disproporționat de mari pentru anumite zone de poluare și nu ținea cont de puterea de cumpărare a românilor.
În al doilea rând, conținea în formula de calcul și capacitatea cilindrică, care era deja taxată la impozitul pe mașină, platit la administrația locală.
VEZI AICI GHID DE INFORMAȚII UTILE PRIVIND TIMBRUL DE MEDIU
Oficialii de la minister mai spun că vechea taxă este discriminatorie și atrăgea sancțiuni de la Uniunea Europeană, pentru că includea criterii diferite pentru anumite categorii de mașini înmatriculate în România față de alte mașini.
Potrivit ghidului de informații, timbrul de mediu se plătește doar la prima înmatriculare pe piața din România sau la prima transcriere. Șoferii vor merge la Administrația Financiară să plătească timbrul, la fel cum se plătea și taxa auto.
Citește și TIMBRUL DE MEDIU. Iată noua formulă de calcul pentru TAXA AUTO care se adoptă marți, în Guvern
Șoferii care au dat statul în judecată pentru restituirea taxei incasate ilegal și cărora li s-a dat înapoi contravaloarea taxei, dar și cei care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei vor plăti noul timbru la prima vânzare a mașinii.
VEZI AICI ORDONANȚA TIMBRULUI DE MEDIU
Citește și Ai mașină pe benzină sau pe motorină? Schimbarea pe care o pregătește Guvernul pentru toți șoferii din România
Citește și PRO și CONTRA majorării taxei auto, la dezbaterea pe timbrul de mediu. Jerome Olive, director general Renault: România va ajunge coșul de gunoi al Europei
Citește și TAXA AUTO 2013. Cum se calculează noua taxă și pentru ce tipuri de mașini se aplică TIMBRUL DE MEDIU